Morgen geht es los!

5 januari 2017 - Unterlangenegg, Zwitserland

Hallo liebe Freunde,

vor fast genau einem Jahr bin ich aus Patagonien zurück gekommen. Diese Reise ist mir noch immer in bester Erinnerung!

Doch hat mich die Reiselust wieder gepackt: Morgen fliege ich von Zürich aus via Singapur nach Auckland, Neuseeland. Das Fahrrad und die ganze Campingausrüstung sind natürlich auch wieder dabei.

Warum Neuseeland? Ich bereiste beide Inseln 1992 für gut 3 Monate. In dieser Zeit begann für mich die Freude am Radfahren: von den Hostels konnte ich oft Bikes gebrauchen, um die Umgebung auszukundschaften. Diese Reise war der Start meiner "Radreise-Karriere". Da ich erst im März wieder mit einer Stellvertretung beginne, habe ich also 7 Wochen Zeit, um die beiden Inseln zu "erfahren". Ich habe mir eine grobe Route zusammengestellt, will aber wieder flexibel bleiben.

Ich hoffe, dass ich Euch ab und zu wieder etwas erzählen kann.

Bis dahin, geniesst den Winter!!

1. André:
    5 januari 2017
    Volgens mijn echtgenote Ali is Nieuw Zeeland het prachtigste en meest gevarieerde land dat ze kent. En ze kent er meer dan ik!!
    Veel plezier, ik ben benieuwd naar de verslagen.
  2. Jeroen:
    5 januari 2017
    Is dat wel genoeg tijd om de twee eilanden te ervaren (en vooral het zuidelijkste)?
    Geniet er van!

Ik begin maandag aan de laatste 2 weken van periode 2 ....
  3. Alice Hannink:
    5 januari 2017
    Jeetje Karin, wat geweldig! Ik wens je een goede vlucht naar de andere kant van de wereld. Heel veel fietsplezier. Hoewel ik geen fietser ben, ben ik stiekem een beetje jaloers. Liefs, Alice
  4. Eloy:
    Hoi Karin,
    Dat is mooi om te horen. Heel veel plezier in Nieuw Zeeland.
    Geniet van alles.
  5. Petra:
    5 januari 2017
    Hoi Karin, wat geweldig een geweldige start van 2017. Heel veel plezier. Liefs Petra
  6. Walter van Schagen:
    Beste Karin,

Als eerste: Je wordt hier gemist.
    Het meest noordelijke puntje van het noord eiland zijn Iva en ik geweest tijdens onze huwelijksreis. Adembenemend mooi bij de kleine vuurtoren!

Drive safe
    Groetjes Walter en Iva
  7. Wim:
    5 januari 2017
    Hoi Karin, super mooie reis ga je maken. Vorig jaar hebben we er nog over gesproken nadat Floortje er was geweest.(wat lijkt dat alweer lang geleden). Ik ben benieuwd naar je verhalen. Heel veel plezier en doe voorzichtig.
    Xx
  8. Anita:
    Ha lieve Karin,
    Top idee! Droom en volg je passie....doe je goed :-)
    Ik blijf je volgen!!
    Groetje,
    Anita
  9. Co van Velzen:
    Hoi Karin,
    Ik wens je alle goeds in het nieuwe jaar. Daar hoort nu allereerst bij dat ik je een geweldige fietstocht wens. Men zegt in ieder geval dat het daar heel mooi is. De Belgische Dirk en Bianca waren ook heel enthousiast
  10. Conny Bakker:
    5 januari 2017
    Hoi Karin, Wat geweldig dat je weer op reis gaat. Je bent dan het meeste in je element. Ik wens je heel veel plezier en leuke ontmoetingen. Ik ga het Duitse woordenboek weer klaarleggen om je verhalen te kunnen volgen.
    hartelijke groeten van Conny
  11. Marion:
    5 januari 2017
    Lieve Karin, wat een goed begin van 2017, ik wens je een geweldige mooie reis in het mooiste land wat ik ooit heb gezien!
    16 jaar geleden alweer.
    Liefs Marion
  12. Ellen:
    6 januari 2017
    Hey Karin, wat een mooi avontuur waar je weer aan begint! Wauw, heel gaaf zeg. Ik ben best weer een beetje jaloers, maar vooral ook heel benieuwd naar je verhalen en mooie foto's. Wat een geweldige reis ga je tegemoet! Geniet en houd ons op de hoogte!
    Xxx Ellen
  13. Marjolijn Jansen:
    Hoi Karin,
    Ik sluit mij geheel aan de vorige opmerkingen. Je wordt zeker gemist en net Alice ben ik jaloers op je terwijl ik niet van fietsen houd.
    Goede reis en ik vind het leuk om verhalen te volgen.

Marjolijn
  14. Esther:
    Lieve Karin,

Heel veel plezier, maak mooie herinneringen en geniet van alle uitzichten en aardige mensen. Ik reis na mijn lessen en ander schoolwerk op de bank met je mee.

X, Esther
  15. Bärble:
    7 januari 2017
    Flüg und fahr guet! Wir hoffen auf noch ein bisschen mehr Schnee und ein paar Skitage im Januar.
    Grüsse aus der Spiezer Bucht
    Houdere
  16. Annelies:
    7 januari 2017
    geweldig Karin, wij zijn ook voorbereidingen aan het maken.

groetjes Annelies